Nasza cela - Forum dla ludzi z charakterem, zakonników i pustelników
Styczeñ 12, 2025, 01:43:05 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
 
   Strona g³ówna   Pomoc Szukaj Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor W±tek: Nasza cela - Forum dla ludzi z charakterem  (Przeczytany 8143 razy)
naszacela
U¿ytkownik
**
Wiadomo¶ci: 51


« : Styczeñ 18, 2008, 17:18:49 »

Nasza cela - Forum dla ludzi z charakterem, zakonników i pustelników - Centrum informacji
http://www.naszacela.darmowefora.pl
Zapisane
Gutek
Administrator
U¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 84


« Odpowiedz #1 : Maj 27, 2008, 09:51:47 »

na stronach:

http://www.dziennikarz.republika.pl/Wagrowiec2007.htm

http://www.sukces.fora.pl/dziennikarski … 7,353.html

jest ju¿ umieszczony foto-videoreporta¿ z ostatnich warsztatów
dziennikarskich w W±growcu.

Nowo¶ci± tego reporta¿u s± krótkie filmy, pokazuj±ce atmosferê tamtych dni,
a jednocze¶nie broni±ce tezy Niczyperowicza, ¿e reporta¿u nie mo¿na wrzucaæ
do jednego worka pt. informacje.

Z pewnym dystansem i przewrotno¶ci±
satyryka pokaza³em kilka fragmentów tamtego zjazdu, które do tego nadawaly
siê.

Zapraszam do odwiedzenia w/w stron i proszê o ewentualne komentarze dot.
ich  funkcjonowania.
Zapisane
Video-Lux
Nowy u¿ytkownik
*
Wiadomo¶ci: 36


« Odpowiedz #2 : Listopad 05, 2008, 08:24:24 »

Progressive Muskelentspannung nach Jacobson - Allgemeine Informationen

"Lernen Sie, sich bewusst zu entspannen, dann können Sie mit den alltäglichen Schwierigkeiten und Erkrankungen der modernen Zeit besser umgehen!" Diesen Hinweis gab der amerikanische Arzt und Psychophysiologe Prof. Edmund Jacobson (1885 – 1976) seinen Patienten bereits in den 30 er Jahren des letzten Jahrhunderts. Hintergrund dieses Ratschlags waren seine langjährigen wissenschaftlichen Erfahrungen im Bereich der Muskelverspannungen


"Naucz siê byæ ¶wiadomym na relaks, a pozbêdziesz siê codziennych problemów i chorób wspó³czesnego ¶wiata"
Tak pisa³  amerykañski psycho-lekarz i fizjolog prof Edmund Jacobson (1885 - 1976) do swoich pacjentów ju¿ w 30 latach z ubieg³ego wieku. T³em do tego by³o jego wieloletnie doradztwo i naukowe do¶wiadczenie w dziedzinie napiêcia miê¶niowego.


kontakt:
LOGOS,
tel.094-340-60-06
www.logos.dt.pl/oferty
Zapisane
AIDS
Nowy u¿ytkownik
*
Wiadomo¶ci: 36


« Odpowiedz #3 : Grudzieñ 10, 2008, 10:37:39 »

PO gratulujemy likwidacji polskiego przemys³u stoczniowego 
 
JA TE¯ GRATULUJÊ. DO¦Æ JU¯ DOK£ADANIA DO NIERENTOWNYCH ZAK£ADÓW. TERAZ PORA WZI¡¦Æ SIÊ ZA KOPALNIE, TE RELIKTY SOCJALIZMU.
 
Zapisane
Gutek
Administrator
U¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 84


« Odpowiedz #4 : Styczeñ 17, 2009, 08:09:44 »

Gdybyscie nie wiedzieli o co chodzi to t³umaczê:

Jest pewne,¿e za sprawa kryzysu Tusk prawdopodobnie przer¿nie nastêpne wybory.Dlatego ju¿ zawczasu przygotowywana jest operacja - "Partia zapasowa".Spokojnie przyjrzyjcie siê jak merdia /gdy PO zacznie ton±æ/ przerzuc± swoja mi³o¶æ do tych nowych,zblazowanych postaci.

Nie b±d¼cie naiwni,¿e te same si³y które wylansowa³y wydmuszkê Tuska pozostawia sprawy wyborów swojemu biegowi.Wygrana PIS-u w 2005r to byl ich wypadek przy pracy.
Nie miejcie zludzeñ,Ubekistan tak ³atwo nie odda w³adzy.
Zapisane
Video-Lux
Nowy u¿ytkownik
*
Wiadomo¶ci: 36


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 13, 2009, 11:21:58 »




PODRÓ¯E NA KRESY

- 12 p³yt dvd , prod. 1992

     P³yta dvd nr 1

Kap³an z Gu³agu cz. I - 29 min - wzruszaj±ca opowie¶æ o powrocie ks. Kazimierza ¦wi±tka z Gu³agu do katedry w Piñsku na Polesiu

 Kap³an z Gu³agu cz. II - 29 min - odbudowa katedry w   Piñsku, któr±  Bia³orusini chcieli zamieniæ w browar. S³ynne nazwiska: Skirmutowie, Ordowie, Butrymowicze, Stankiewicze, Szpakowscy, Roszkiewicze i inni.

 
         P³yta dvd nr 2

Polesia czar - 26 min -  polska szlachta ko³chozowa, umieraj±ce wioski - ¿yæ jest lepiej, ale rado¶ci ma³o, piosenki polskie i bia³oruskie, chaty kryte s³om±, dodatek za radioaktywno¶æ

Nie¶wie¿ - 25 min - Ksiêstwo O³yckie i Nie¶wie¿skie. Ksiê¿a, którzy ucz± polskiego i maluj± ko¶cio³y. Klasztor s.s. Benedyktynek czy technikum z internatem? Brama S³ucka - Ostra Brama Polesia.

         P³yta dvd nr 3

Ko¶cio³y Wo³ynia i Podola - 29 min -  Krzemieniec, Borszczów, Czortków, Kopiczyna,  cudowny obraz MB Borszczowskiej, Ska³a Podolska, Jeziorzany, Zbara¿, Go³uchów

Poczajów - 30 min -  £awra Poczajowska-Jasna Góra Ukrainy, Poczajowskie dzwony, b³ogos³awiony Kijów i jego grota.

           P³yta dvd nr 4

Z ró¿nych stron Wo³ynia - 26 min - Korzec, Wi¶niowiec, Zofiówka pod Humaniem. S³ynne nazwiska, Wi¶niowieccy, Potoccy   

Krzemieniec - 30 min -  miejsce urodzin J. S³owackiego. Losy Liceum Krzemienieckiego, pomordowani Polacy


          P³yta dvd nr 5

Buczacz - 28 min- opowie¶ci  Jerzego Janickiego. Nad rzek± Stryp± w XIV w. wybudowano tu zamek obronny, który nale¿a³ do Buczackich, Golskich i Potockich. Zamek przetrwa³ napady Tatarów, Turków i Kozaków. W 1672 r., gdy Mahomet IV dowiedzia³ siê, ¿e obron± kieruje ¿ona w³a¶ciciela Teresa Potocka, pocz±tkowo odst±pi³ od oblê¿enia i ofiarowanego okupu, lecz po pewnym czasie, zaj±³ go na swoj± czasow± siedzibê.

Czortków - 24 min - Stary polski cmentarz z licznymi nagrobkami (zachowany, lecz w znacznym stopniu zdewastowany, mauzoleum i katakumby ofiar ukraiñskich egzekucji z lat 1918-1919. Spoczywaj± tam prochy obroñców Czortkowa z okresu walk polsko-ukraiñskich, m.in. m³odzi Polacy 16-, 17-letni gimnazjali¶ci. Ruiny zamku czortkowskiego na tzw. Wygnance z XVI wieku .Ko¶ció³ rzymskokatolicki pw. ¶w. Stanis³awa w Czortkowie - dawniej ko¶ció³ oo. dominikanów.
     

          P³yta dvd nr 6

Jaz³owiec - 29 min - jedna z najstarszych osad polskich na Podolu. W³asno¶æ Buczackich (którzy po osiedleniu siê w Jaz³owcu przyjêli nazwisko Jaz³owieckich), Radziwi³³ów i Koniecpolskich. Miejsce urodzenia poety Kornela Ujejskiego, oraz - prawdopodobnie - miejsce ¶mierci i pochówku wybitnego kompozytora doby renesansu Miko³aja Gomó³ki urodzonego w Sandomierzu. W miasteczku do chwili obecnej znajduje siê klasztor Sióstr Niepokalanek (za³o¿ony w 1863 przez przyby³± z Rzymu b³. Marcelinê Darowsk±).

W grudniu 1918 klasztor w Jaz³owcu zosta³ zajêty przez wojska ukraiñskie i zamieniony na wiêzienie dla internowanych Polaków. W lecie 1919 w w±wozach w pobli¿u Jaz³owca odby³a siê trzydniowa, zwyciêska bitwa 14 Pu³ku U³anów (utworzonego w Rosji z Polaków s³u¿±cych w armii carskiej) z wojskami ukraiñskimi. Od dnia zwyciêstwa - 11 lipca 1919 pu³k ten przyj±³ nazwê U³anów Jaz³owieckich.

Ostróg - 25 min - miasto na Ukrainie (obwód rówieñski), nad rzek± Horyñ przy uj¶ciu Wilii, dawna rezydencja magnaterii polskiej. Stary gród ruski, wzmiankowany ju¿ w 1100; od drugiej po³owy XII wieku w Ksiêstwie Wo³yñskim;

W latach 1919–39 w granicach Polski, w ówczesnym pow. zdo³bunowskim, w dawnym województwie wo³yñskim. Miasto by³o garnizonem macierzystym Batalionu KOP "Ostróg" i 19. Pu³ku U³anów Wo³yñskich. Podczas II wojny ¶wiatowej, we wrze¶niu 1939 zajêty przez ZSRR i w³±czony nastêpnie w sk³adzie Ukrainy Zachodniej do ZSRR.

W Borszczówce niemieckie komando SS zamordowa³o 115 osób, w Lidawce zlikwidowano ca³± koloniê.

 
          P³yta dvd nr 7

Gdzie¶ na Bukowinie - 24 min - kraina historyczna po³o¿ona pomiêdzy Karpatami Wschodnimi a ¶rodkowym Dniestrem, podzielona po II wojnie ¶wiatowej na Bukowinê pó³nocn± (ukraiñsk±) oraz Bukowinê po³udniow± (rumuñsk±). Stanowi pó³nocn± czê¶æ historycznej Mo³dawii.

Skupiska miejskie terenów  Bukowiny, to przede wszystkim le¿±ca na po³udniu Suczawa i rozwijaj±ce siê na pó³nocy Czerniowce. Potê¿na twierdza suczawska do dzi¶ imponuje swymi walorami obronnymi. Monastyry suczawskie, z monastyrem ¶w. Jana z Suczawy na czele, ¶wiadcz± o poziomie kultury prawos³awnej ca³ej ówczesnej Mo³dawii.

Historia Czerniowiec by³a trochê odmienna, bardziej kupiecka. Czerniowce te¿ pó¼niej stan± siê stolic± austriackiej Bukowiny. Ziemie te by³y terenem nieudanej wyprawy króla polskiego Jana Olbrachta w 1497 r., którego wojska zosta³y zmuszone do odst±pienia od obleganej Suczawy, a nastêpnie rozbite w lasach mo³dawskich („Za króla Olbrachta, wyginê³a szlachta”).

W marcu 1849 Bukowina zosta³a od³±czona od Galicji i sta³a siê osobnym krajem koronnym jako Ksiêstwo Bukowiny z osobnymi organami w³adzy -  Prezydium Krajowym, sejmem krajowym i wydzia³em krajowym.

 Zaleszczyki - 25 min - miasto na Podolu w zachodniej Ukrainie, po³o¿one w g³êbokim jarze w zakolu Dniestru, administracyjnie znajduje siê w obwodzie tarnopolskim. Nale¿a³y pierwotnie do Lubomirskich. Miastem sta³y siê dopiero w 1766 jako w³asno¶æ króla Stanis³awa Augusta Poniatowskiego, otrzymuj±c plan regulacyjny zgodny z polsk± tradycj± - prostok±tny rynek z ratuszem po¶rodku, ko¶cio³em parafialnym usytuowanym przy ulicy wychodz±cej z naro¿nika rynku i szachownic± ulic. Z uwagi na swój specyficzny, bardzo ciep³y klimat w II Rzeczypospolitej znany kurort ze wspania³ymi pla¿ami nad Dniestrem, miejsce jedynego wystêpowania wielu gatunków ro¶lin, "stolica" uprawy winoro¶li. Co roku urz±dzano tu ogólnopolskie ¶wiêto winobrania.

do Zaleszczyk na wypoczynek kilkakrotnie przybywa³ Marsza³ek Józef Pi³sudski.

          P³yta dvd nr 8

Czerwony pas - 25 min

Nazwa Ko³omyja ma zwi±zek z za³o¿ycielem miasta królem halickim Kolomanem. W roku 1459 hospodar mo³dawski Stefan III Wielki z³o¿y³ tutaj ho³d Kazimierzowi Jagielloñczykowi. Jako powiat by³ jednostk± administracyjn± w okresie I Rzeczypospolitej, ziemia halicka, województwo ruskie od 1569 do 1772 r.

W latach 1886-1945 w Ko³omyji funckjonowa³y tramwaje parowe. Przez ca³y okres swojej historii by³o nieustannie niszczone przez Tatarów, Kozaków oraz wojska mo³dawskie.

Kosów Huculski czy Kosów Pokucki. Po³o¿ony nad Rybnic±, dop³ywem Prutu.  W II Rzeczypospolitej miasto powiatowe województwa stanis³awowskiego. Podczas inwazji sowieckiej na Polskê w 1939 roku tutaj rz±d polski spêdzi³ ostatni± noc i przekroczy³ granicê z Rumuni± na rzece Czeremosz.

Kuty - osiedle typu miejskiego nad Czeremoszem, w malowniczej okolicy górzystej na pograniczu Bukowiny. Od 1991 na Ukrainie, w obwodzie iwanofrankowskim, rejonie kosowskim. W okresie miêdzywojennym Kuty s³ynê³y jako miejscowo¶æ wypoczynkowa i o¶rodek lokalnego rzemios³a artystycznego (tkactwo, hafciarstwo, garncarstwo).  Corocznie w dniu 13 czerwca odbywa³y siê tu s³awne odpusty ormiañskie, ¶ci±gaj±ce Ormian z Polski, Bukowiny, Mo³dawii, a nawet Armenii

Czerniowce  - Miasto zosta³o przy³±czone do Austrii w 1775 r. Podczas I wojny ¶wiatowej zajête przez Rosjan w kwietniu 1916, przez pó³tora roku by³o na linii frontu. W latach 1918-1940 nale¿a³o do Rumunii . Latem 1940 przy³±czone do ZSRR jako Czernowice. W latach 1941-1944 ponownie nale¿a³o do Rumunii. Zdobyte przez Armiê Czerwon± w 1944, przemianowane na Czerniowce. W latach 1945-1991 czê¶æ Ukraiñskiej SRR, od 1991 nale¿y do Ukrainy i jest stolic± obwodu czerniowieckiego.

 
Huculska kolêda - 30 min  - Huculi to najciekawszy zabytek etnograficzny nie tylko na ziemiach polskich, lecz i w Europie.  Mo¿na spotkaæ w¶ród nich typy polskie, ukraiñskie, wêgierskie, rumuñskie, a nawet cechy antropologiczne tureckie i tatarskie czy wreszcie cygañskie i ormiañskie.

Hucu³ od narodzenia do ¶mierci ¿y³ w ¶wiecie magii, wierzeñ i demonów. Lasy, po³oniny, potoki zaludnia³y ró¿nego rodzaju z³e si³y. Cz³owiek móg³ siê przed nimi broniæ zaklêciem, zielem, modlitw±.


 P³yta dvd nr 9

¯ytomierz cz. I - 22 min

¯ytomierz cz. II - 30 min - 

Za³o¿ony w 884 roku. ¯ytomierz by³ jednym z najwiêkszych miast Rusi Kijowskiej. Po oderwaniu przez Rosjê Kijowa od województwa kijowskiego sta³ siê w 1667 now± stolic± województwa. Od 1991 jest stolic± katolickiej diecezji kijowsko-¿ytomierskiej obrz±dku ³aciñskiego.Cmentarz polski (jeden z najwiêkszych poza granicami Polski po £yczakowskim we Lwowie i Rossie w Wilnie)

          P³yta dvd nr 10

Berdyczów - 25 min   -   miasto na Ukrainie, w obwodzie ¿ytomierskim, siedziba w³adz rejonu berdyczowskiego, po³o¿one 44 km na po³udnie od ¯ytomierza, nad rzek± Hni³opiat, prawym dop³ywem Teterewy.

Na mocy unii lubelskiej w 1569 w³±czony do Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Stanis³aw Zaremba (biskup kijowski) w 1647 zosta³, wg wiernych, uzdrowiony za wstawiennictwem Matki Bo¿ej Berdyczowskiej, której obraz og³osi³ cudownym. Berdyczów nazywany zosta³ przez niego Ukraiñsk± Czêstochow±..

Zje¿d¿ali siê do Berdyczowa regularnie kupcy z najró¿niejszych stron Europy. Z tego czasu pochodzi w³a¶nie kupieckie zawo³anie ... pisz do mnie na Berdyczów -  jako, ¿e by³ to w ¿yciu wêdrownych kupców jedyny adres, gdzie by³o pewne, ¿e w przeci±gu 2-3 miesiêcy na pewno siê zjawi±. St±d poste restante Berdyczowa pe³ni³a wa¿n± rolê w przebiegu informacji handlowej.

Podczas II wojny ¶wiatowej w sanktuarium berdyczowskim mie¶ci³o siê rosyjskie wiêzienie.

Bar - 24 min -   Konfederacja barska (1768-1772) -  zbrojny zwi±zek szlachty polskiej utworzony w Barze na Podolu 29 lutego 1768 roku, z zaprzysiê¿eniem aktu za³o¿ycielskiego w obronie wiary katolickiej i niepodleg³o¶ci Rzeczypospolitej, skierowany przeciwko: kurateli Rosji, królowi Stanis³awowi Augustowi Poniatowskiemu i popieraj±cym go wojskom rosyjskim. Celem konfederacji by³o zniesienie ustaw narzuconych przez Rosjê, a zw³aszcza daj±cych równouprawnienie dysydentom.

 
     P³yta dvd nr 11

£yczakowskie opowie¶ci cz. I - 32 min - cmentarz Lwowa - historie grobów. Narratorem  jest prof. Stanis³aw Nicieja, znawca kresów wschodnich, historyk sztuki

£yczakowskie opowie¶ci cz. II - 26 min  Lekcja historii -  opowie¶æ o ludziach. Zarówno o tych, którzy tworzyli jego klimat i krajobraz projektuj±c i wykonuj±c nagrobki, kaplice i rze¼by (m.in. Parys Filippi, Cyprian Godebski), jak i tych dla których by³y one zamawiane. Tu spoczywaj± m.in. Maria Konopnicka , Gabriela Zapolska, Seweryn Goszczyñski, Artur Grottger, Prof. Stefan Banach, Mieczys³aw Gêbarowicz, Karol Szajnocha, Walery £oziñski, Ludwik Kubala. S± na cmentarzu groby powstañców listopadowych i kwatera powstañców styczniowych. Cmentarz £yczakowski, licz±cy 40 hektarów, jest klasycznym cmentarzem krajobrazowo– parkowym. Obszar, w którym go usytuowano stanowi malowniczy zak±tek. Jest to jedna z najstarszych nekropolii istniej±cych do dzi¶ w Europie.


P³yta dvd nr 12

¯ó³kiew - 26 min - miasto na Ukrainie, obwód lwowski, nad ¦win±. W latach 1951-91 nosi³o nazwê Niestierow  od nazwiska lotnika rosyjskiego Piotra Niestierowa; spotykana jest równie¿ transkrypcja Nesterow). Do 17 wrze¶nia 1939 siedziba powiatu w województwie lwowskim.

Za³o¿ona w 1597 przez hetmana polnego koronnego Stanis³awa ¯ó³kiewskiego. By³a miastem prywatnym. Nale¿a³o pó¼niej do Dani³owiczów, Sobieskich i Radziwi³³ów. ¯ó³kiew by³a ulubion± rezydencj± króla Jana III Sobieskiego. Król umocni³ miasto nowoczesnymi obwarowaniami, dekorowa³ te¿ miasto w stylu barokowym, tu przywozi³ swoje liczne wojenne trofea. ¯o³kiew by³a garnizonem 6 Pu³ku Strzelców Konnych im. Hetmana Stanis³awa ¯ó³kiewskiego.

W ¿ó³kiewskiej farze oprócz piêknych marmurowych nagrobków ¯ó³kiewskich i Sobieskich (autorstwa Andreasa Schlütera) znajdowa³y siê do 1939 ogromne malowid³a batalistyczne obrazuj±ce najwiêksze zwyciêskie bitwy króla Jana III Sobieskiego i jego pradziada Stanis³awa ¯ó³kiewskiego, tworz±ce jeden z najbardziej monumentalnych zespo³ów malarstwa batalistycznego w Europie:

Obrazy batalistyczne zosta³y na pocz±tku lat '60 XX wieku. umieszczone w Lwowskiej Galerii Sztuki w Olesku. Po wywiezieniu ich z ko¶cio³a w ¯ó³kwi nie by³y nigdy eksponowane we wspólnym miejscu. Po upadku ZSRR i zwrocie ko¶cio³a katolikom obrazy te nie powróci³y niestety na swoje dawne miejsce i pozosta³y w gestii galerii obrazów.

 Olesko - 25 min - Olesko po³o¿one jest 23 km na pó³noc od Z³oczowa, 72 km od Lwowa, 5 km od Podhorców przy szosie kijowskiej.

Budynek zamkowy dwupiêtrowy z baszt± w jednym z naro¿ników oraz baszt± przybramn±, prowadz±c± na dziedziniec zamkowy. W latach 80. XVII w. gruntownie odnowiony staraniem króla Jana III. Po I rozbiorze Polski zamieniony przez Austriaków na koszary. W 200 rocznicê Wiktorii Wiedeñskiej, w 1883, wykupiony z r±k austriackich. Podczas I wojny ¶wiatowej powa¿nie uszkodzony, w latach 30. odnowiony, ponownie uszkodzony podczas II wojny ¶wiatowej. W latach 1961-1965 odnowiony. Od 1975 pe³ni rolê filii Lwowskiej Galerii Sztuki. W zamku eksponowane s± ogromne malowid³a batalistyczne z ¿ó³kiewskiej fary, upamiêtniaj±ce zwyciêskie bitwy Jana III Sobieskiego i jego pradziada hetmana Stanis³awa ¯ó³kiewskiego.

Ko¶ció³ parafialny pw. ¶w. Trójcy konsekrowany w 1597. Po II wojnie zamieniony na magazyn. Czê¶æ wyposa¿enia znajduje siê w Lwowskiej Galerii Sztuki. Obecnie w gestii cerkwi prawos³awnej.

Podhorce - wie¶ w zachodniej Ukrainie, w rejonie brodzkim obwodu lwowskiego; 17 km. na p³n.-wsch. od Z³oczowa, 8 km. od Oleska i oko³o 17 km. od m. Brody. W II Rzeczypospolitej miejscowo¶æ by³a siedzib± gminy wiejskiej Podhorce w powiecie z³oczowskim województwa tarnopolskiego.

Zamek w stylu villa castello nale¿±cy pierwotnie do Stanis³awa Koniecpolskiego, zbudowany w latach 1637-1641. W zamku mie¶ci³a siê dawniej piêkna kolekcja malarstwa. Obrazy czê¶ciowo przechowywane s± w Muzeum Okrêgowym w Tarnowie, w Lwowskiej Galerii Sztuki (Lwów i zamek w Olesku). Najcenniejszy obraz z ca³ej kolekcji, Mi³osierny Samarytanin, dzie³o Jacoba Jordaensa, ewakuowany wraz z pewn± czê¶ci± zbiorów podhoreckich we wrze¶niu 1939 znajduje siê obecnie w Sao Paulo jako w³asno¶æ Fundacji Romana Sanguszki.

Cerkiew z klasztorem Bazylianów (z XVIII w.) wybudowana na rzucie krzy¿a ³aciñskiego z fasad± w stylu barokowym.

 Ko¶ció³ ¶w. Józefa z lat (1752-1766), wybudowany na zamówienie Wac³awa Rzewuskiego, wg planów Romanusa. Ko¶ció³ by³ najpierw ko¶cio³em zamkowym, a pó¼niej parafialnym. Jest budowl± z pó³kolist± kopu³±, o¶wietlon± na szczycie latarni± i ozdobion± krzy¿emAusteria - budynek dawnych stajen hetmañskich przekszta³cony w zajazd.




Kontakt :

sokal2@wp.pl
tel. 660-332-172

Zapisane
Video-Lux
Nowy u¿ytkownik
*
Wiadomo¶ci: 36


« Odpowiedz #6 : Lipiec 22, 2009, 13:30:06 »

Tatiana Pitak (Fiedosichin)

Figura Matki Bo¿ej jest pe³na wyrazu i si³y artystycznej, ale czy to wystarczy³o, aby ukryta gdzie¶ w przedsionku klasztoru sta³a siê nagle tak bardzo znana?

Klasztor franciszkañski nie by³ przecie¿ - zw³aszcza w drugiej po³owie XVIII w. - miejscem pielgrzymkowym.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Z zapisków kronikarskich mo¿na wywnioskowaæ, ¿e kult Matki Boskiej Brzemiennej (Bia³ej Pani) rozpocz±³ siê spontanicznie i samoistnie bez sztucznego " wymuszania" czci maryjnej.

W zapiskach jest równie¿ mowa o cudach, ale w toku poszukiwañ nie natrafiono na ¶lady szafek zawieraj±ych wota, tak¿e ¿adnego opisu cudów. Jednocze¶nie nie mo¿na wykluczyæ, ¿e takie cuda mia³y miejsce, szczególnie w okresie do powstania styczniowego w 1863 r.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


W³adys³aw Pitak


Klasztor franciszkañski w Wilnie gromadzi³ w czasie zaborów modl±cych siê o wolno¶æ Polski. Nabo¿eñstwa, kazania i modlitwy wlewa³y nadziejê w serca Polaków i rozbudza³y pragnienie szybkiego pokonania wroga.

W czasie powstania styczniowego klasztor by³ miejscem zarzewia antycarkiego i antyrosyjskiego buntu. To zosta³o zauwa¿one i zd³awione przez w³adze carskie.

W 1863 r. wydano rozkaz kasaty zakonu franciszkanów, konfiskaty ko¶cio³a i klasztoru, nadto nakazano zniszczyæ figurê. Ostatecznie figura NMP pozosta³a na swoim miejscu, choæ kilka razy by³a wiêziona i zamurowywana.

Od kilku lat Bia³a Pani ma swoj± (piêkn±) kaplicê w zrujnowanym jeszcze ko¶ciele oo. Franciszkanów w Wilnie. Coraz wiêcej Polaków i Litwinów, a tak¿e wielu obcokrajowców odwiedza  ³askami s³yn±c±  Madonnê  i powierza Jej swoje troski, zmartwienia i rado¶ci.

Ko¶ció³ oo. Franciszkanów w Wilnie jest  rzadkim zabytkiem architektonicznym i (przez swoj± tragiczn± przesz³o¶æ) szczególnym miejscem , godnym odwiedzenia i modlitwy .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Figura Bia³ej Pani w ko¶ciele oo.Franciszkanów w Wilnie.

foto: W³adys³aw Pitak  ( sokal2@wp.pl )
Opracowanie tekstu: W³adys³aw Pitak
Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii tylko za zgod± autora.




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Wilno: Ko¶ció³ Franciszkanów Wniebowst±pienia NMP

Najcenniejsz± budowl± okolic ulicy Trockiej jest wznosz±cy siê przy jej przecznicy – ulicy Franciszkañskiej (Pranci¹koný g.) ko¶ció³ Franciszkanów (©v. M. Marijos Dangun Emimo/Pranci¹koný ba¾nyèia), zwany niegdy¶ powszechnie ko¶cio³em „Na Piaskach”.


Okaza³± trójnawow± ¶wi±tyniê gotyck± konsekrowano w 1421 r. Podczas odbudów po kolejnych po¿arach dokonywano zmiany stylu na barokowy, aczkolwiek zr±b muru nadal pozosta³ ¶redniowieczny.

W latach 1773–1780 sklepienia gotyckie zast±piono barokowymi sklepieniami kolebkowymi, a przy okazji podwy¿szono nawê g³ówn±. Po 1945 r. ¶wi±tyniê zamkniêto.

Dzisiaj jest ponownie czynna, ale znajduje siê w stanie ci±g³ego remontu, podczas którego ods³aniane s± spod wielu warstw relikty gotyckie (m.in. odmurowano okna ostro³ukowe – najwiêksz± atrakcjê zabytku).

Dojazd trolejbusami #1, 2, 5, 7 lub autobusami #4, 26, 53 do przystanku Traký.
Zapisane
agnieszka
U¿ytkownik
**
Wiadomo¶ci: 71


« Odpowiedz #7 : Lipiec 29, 2009, 12:20:59 »

Ko¶ció³ i klasztor o.o. Franciszkanów pw. NMP na Piasku w Wilnie(mimo zrujnowania go przez sowieckiego zaborcê) jest nadal miejscem spotkañ Polaków i Litwinów podczas dwujêzycznej liturgii, modl±cych siê do Matki Boskiej Brzemiennej, figury zwanej drug± Matk± Bosk± Ostrobramsk±.

http://www.wilniuki.fora.pl/wilno,11/kosciol-i-klasztor-franciszkanow-w-wilnie,125.html

fotografie umieszczone s± na stronie:
http://www.wilniuki.fora.pl

Wiêcej fotografii z ko¶cio³a OO. Franciszkanów w Wilnie
autorstwa Tatiany i W³adys³awa Pitaków
mo¿na obejrzeæ w galerii tego portalu.

Wszystkie fotografie (w oryginalnym formacie) pokazuj±ce piêkno wileñskich zabytków mo¿na zamówiæ pod adresem:

sokal2@wp.pl
tel.094-340-60-06
Zapisane
agnieszka
U¿ytkownik
**
Wiadomo¶ci: 71


« Odpowiedz #8 : Lipiec 29, 2009, 12:22:00 »

Nowa Cela Konrada

Czy mo¿na by³o unikn±æ przekszta³cenia symbolu polskiego romantyzmu w pokój hotelowy? Na pewno tak. Jak mówi siê nieoficjalnie, mnisi nie mieli nic przeciwko przywróceniu przedwojennego statusu celi. Bazylianie przez kilka lat cierpliwie czekali na finansowe wsparcie przez stronê polsk± renowacji mocno podupad³ego klasztoru.
.
http://www.wilnianie.fora.pl/wilno-i-troki,21/cela-konrada-w-wilnie,89.html
.
http://www.wilnianie.fora.pl/viewgallery.php
.
Zapisane
agnieszka
U¿ytkownik
**
Wiadomo¶ci: 71


« Odpowiedz #9 : Lipiec 10, 2010, 14:34:16 »

MUZYKOTERAPIA jako zabieg uzdrowiskowy w sanatoriach
--------------------.
.
mgr W³adys³aw Pitak podj±³ temat niezwykle ciekawy nie tylko z punktu widzenia naukowego, ale równie¿ praktycznego. Prowadzona przez niego wieloletnia dzia³alno¶æ na terenie uzdrowiska Ko³obrzegu, D¼wirzyna i Mielna zosta³a uznana za bardzo pozytywny czynnik leczenia uzdrowiskowego. Uzyskane za¶ efekty terapeutyczne s± wysoce zadowalaj±ce. (...) Obserwuj±c dzia³alno¶æ mgr W. Pitaka oraz oceniaj±c jego zaanga¿owanie naukowe na polu muzykoterapii, nie tylko popieram ca³kowicie tê dzia³alno¶æ, ale uwa¿am, ¿e wyniki tej pracy skondensowane statystycznie nadaj± siê w zupe³no¶ci na dysertacjê doktorsk±. (...)
Naczelny Lekarz Uzdrowiska Ko³obrzeg- Doc. dr hab. med. Bohdan Trzeciak



Cytuj


Muzykoterapia prowadzona przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


MUZYKOTERAPIA jako zabieg uzdrowiskowy w sanatoriach ko³obrzeskich

(Fragmenty referatu wyg³oszonego na Sympozjum Medycyny Psychosomatycznej w 1989 r. w Ko³obrzegu przez twórcê tej metody na Pomorzu ¦rodkowym W³adys³awa Pitaka - dypl. logopedy i muzykoterapeuty).

W ostatnich latach obserwuje siê w Polsce wzrost zainteresowania psychologicznymi problemami ludzi chorych somatycznie. Zainteresowanie to okazuj± lekarze, którzy dostrzegaj± wagê problemów psychologicznych w powstawaniu i leczeniu schorzeñ somatycznych. Tendencjê podobn± przejawiaj± równie¿ psychologowie kliniczni, którzy w swojej dzia³alno¶ci praktycznej i badawczej coraz czê¶ciej wykraczaj± poza psychiatriê, tradycyjny ju¿ obszar ich pracy.
Zgodnie z za³o¿eniami (zyskuj±cego coraz wiêcej zwolenników) podej¶cia psychosomatycznego, w³a¶ciwie wszystkie choroby i dysfunkcje somatyczne powstaj± jako rezultat przeci±¿enia organizmu wskutek ³±cznego dzia³ania z³o¿onego zespo³u ró¿norodnych czynników, w tym tak¿e psychologiczno-pedagogicznych.
Do grona lekarzy i psychologów zajmuj±cych siê chorym cz³owiekiem dochodz± ostatnio specjali¶ci z zakresu terapii pedagogicznej (nozopedagodzy). Zajmuj± siê oni jednostkami i grupami spo³ecznymi, które wskutek ró¿nych dewiacji biopsychospo³ecznych, spowodowanych zagro¿eniem zdrowia, chorob± i kalectwem oraz warunkami leczenia i chorowania - nie mog± optymalnie regulowaæ i przetwarzaæ swoich stosunków z otoczeniem.
(...)


Cytuj


Koncert muzyki rosyjskiej w wyk. Pañstwa Studziñskich z Ko³obrzegu


Potrzeba regeneracji si³ cz³owieka coraz bardziej nara¿onego na ujemne wp³ywy wspó³czesnej cywilizacji sprawia, ¿e prawid³owa organizacja czasu wolnego (równie¿ w sanatorium) staje siê spraw± pierwszoplanow±. Chodzi bowiem o zaspokojenie na coraz wy¿szym poziomie stale rosn±cego zapotrzebowania spo³ecznego na ró¿ne formy wypoczynku aktywnego oraz uczynienia z niego zjawiska kulturowego w skali ogólnokrajowej. Warto chyba powiedzieæ za A. Hansenem, ¿e "Niew±tpliwie racjê maj± ci, którzy twierdz±, ¿e do poprawy i zachowania zdrowia spo³eczeñstwa potrzeba nam nie tylko higieny ¿ycia codziennego i pracy oraz odpowiedniej liczby szpitali, przychodni i leków, ale przede wszystkim szeroko s p o p u l a r y z o w a n e j   w i e d z y   o   o d p o c z y n k u" (Hansen 1983, s.5).

Wykonawca tej formy artystyczno-terapeutycznej jest zawodowym aktorem, pedagogiem kultury teatralnej, logoped± i muzykoterapeut±, Realizuj±c terapeutyczn± funkcjê kultury i sztuki - najpierw jako aktor, a nastêpnie jako terapeuta - od po³owy lat 70-tych prezentowa³ w sanatoriach ko³obrzeskich spotkania z monodramem. Zadaniem tych spotkañ by³o doprowadziæ do roz³adowania napiêæ, usuniêcia lêku, frustracji i w formie rozrywkowej publicystyki u¶wiadomiæ ró¿ne mo¿liwo¶ci twórczego dzia³ania cz³owieka w zakresie rozwi±zywania problemów ¿yciowych.
(...)

Cytuj


Po koncercie muzyki rosyjskiej w wyk. Pañstwa Studziñskich z Ko³obrzegu


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



Od 1985 r. autor niniejszego wyst±pienia ponownie podj±³ dzia³ania artystyczno-terapeutyczne w sanatoriach, tym razem pod has³em: GRY I ZABAWY DRAMATYCZNE, nastêpnie: MUZYKA - TERAPIA - RELAKS, pó¼niej: MUZYKOTERAPIA, a ostatnio: LOGOMUZYKOTERAPIA. Zadaniem i celem tych spotkañ by³o pielêgnowanie i leczenie - za pomoc± s³owa i muzyki - nerwic, zaburzeñ mowy, czytania i pisania, porozumiewania siê, a tak¿e terapia sensu ¿ycia.

Organizacyjnie realizacja spotkañ by³a ró¿na, tak jak ró¿ne s± sanatoria i ró¿ne podej¶cie lekarzy do tej sprawy:
1.Zabiegi uzdrowiskowe - kuracjusze przychodz± na terapiê grupowa na podstawie zleceñ lekarskich. S± to zamkniête grupy treningowe - do 4-7 zabiegów w turnusie
2.Spotkania artystyczno-terapeutyczne - kuracjusze przychodz± na spotkania na podstawie og³oszeñ za zgod± i zachêta ze strony lekarzy, czasami z ich zleceniami w karcie zabiegowej. S± to grupy otwarte - 5-6 spotkañ w turnusie
3.Imprezy artystyczno-terapeutyczne - kuracjusze przychodz± na podstawie og³oszeñ, bez skierowañ lekarskich - 1-3 imprez w turnusie.
Powy¿sza ró¿norodno¶æ i czêstotliwo¶æ oraz nastawienie kuracjuszy powodowa³y tak¿e odmienno¶æ technik proponowanych kuracjuszom: od nastawienia relaksacyjno-treningowego do biernego odbioru muzyki w³±cznie.

W praktyce terapeutycznej stosowane by³y techniki wyprowadzone z ró¿nych dziedzin sztuki (teatru, muzyki, plastyki, ruchu i tañca), a tak¿e anatomii, fizjologii oraz psychologii i logopedii.

Najczê¶ciej stosowan± technik± terapeutyczn± by³ relaks jako zwolnienie psychofizyczne, czyli wyeliminowanie naprê¿enia miê¶ni przy równoczesnym ¶wiadomym obni¿eniu aktywno¶ci my¶li (Aleksandrowicz). Relaks po³±czony z æwiczeniami oddechowymi oraz pewnymi elementami autosugestii ju¿ od dawna uwa¿any by³ za cenn± metodê terapeutyczn±. Interesowali siê nim lekarze i psycholodzy. W niektórych klinikach by³a to jedna z metod zapobiegania nerwicom, chorobie wieñcowej, wrzodowej i nadci¶nieniu.



Cytuj


Kuracjuszki w czasie muzykoterapii prowadzonej przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



W ko³obrzeskich sanatoriach stosowano nastêpuj±ce æwiczenia relaksacyjne:

1.Transformacja energii wg Laury Huxley
2.Technika relaksacji Jacobsona
3.Technika relaksacji Colsona
4.Trening autogenny Schultza
5.Medytacja wg Swaischa & Siemsa

Drug± grupê stosowanych technik terapeutycznych stanowi³y prze¿ycia wyobra¿eniowe:

1.Metoda H.Leunera - eksperymentalne katatyniczne prze¿ywanie obrazowe
2.Metoda W.Luthe'go - odreagowanie autogenne
3.Psychocybernetyka Maltza - formowanie pozytywnego obrazu siebie.


Cytuj


Kuracjuszki w czasie muzykoterapii prowadzonej przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu.


Wielu terapeutów uwa¿a, ¿e w terapii grupowej z¿ycie siê pacjentów, wspólne spêdzanie czasu wolnego, wykonywanie ró¿norodnych prac w grupie, bardzo u³atwia przebieg terapii.
W ko³obrzeskiej dzia³alno¶ci terapeutycznej zachêcano kuracjuszy i pacjentów do wspólnych spacerów, gier towarzyskich, rozmów i udzielania sobie wzajemnie porad. W czasie spotkañ terapeutycznych korzystano z technik muzyczno-dramatycznych, które u³atwia³y odtwarzanie przesz³ych wydarzeñ, "otwiera³y grupê", dostarcza³y materia³u o aktualnych konstelacjach w grupie i umiejscowieniu w nich poszczególnych uczestników.

Muzyka jest niew±tpliwie atrakcyjnym i w miarê bezpiecznym ¶rodkiem terapeutycznym. Wiadomo nie od dzisiaj, ¿e mo¿e ona zmieniaæ stan aktywno¶ci systemu nerwowego, wywo³ywaæ okre¶lone zmiany w czynno¶ciach ca³ego organizmu, mo¿e zmieniaæ napiêcie miê¶ni, przyspieszaæ przemianê materii, zmieniaæ szybko¶æ kr±¿enia krwi, obni¿aæ próg wra¿liwo¶ci zmys³ów, wp³ywaæ na wewnêtrzne wydzielanie, zmieniaæ si³ê i szybko¶æ pulsu, modyfikowaæ oddychanie. To s± zmiany konkretne. Poza tym, muzyka mo¿e wprowadzaæ w ró¿ne nastroje, wzbudzaæ uczucia i emocje.


Cytuj


Kuracjuszki w czasie muzykoterapii prowadzonej przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



W muzykoterapii, podobnie jak w leczeniu farmakologicznym istnieje trudne do rozwi±zania zagadnienie indywidualnych ró¿nic reagowania na leki, ró¿na jest bowiem wra¿liwo¶æ ludzi na muzykê, a tak¿e ró¿ne s± do¶wiadczenia z t± muzyka zwi±zane. Poza tym wydaje siê, ¿e muzyka usuwaj±c objawy wielu dolegliwo¶ci, stosunkowo rzadko zapobiega ich powstawaniu. Dotyczy to przede wszystkim stosunku do drugiego cz³owieka, zdolno¶ci porozumiewania siê, tolerancji, wyrozumia³o¶ci, partnerstwa, pogl±du na ¶wiat i ¿ycie. Poniewa¿ muzyka jest asemantyczna - nie pos³uguj±c siê jêzykiem nazw i pojêæ - nie wp³ywa na obyczaje, moralno¶æ i etykê zachowañ cz³owieka. Has³o: "muzyka ³agodzi obyczaje" nie znajduje pokrycia w jej realnych, stosunkowo skromnych mo¿liwo¶ciach terapeutycznych.

Uwzglêdniaj±c powy¿sze zastrze¿enia, s³usznym wydaje siê pogl±d, ¿e w psychoterapii i terapii pedagogicznej najskuteczniejsz± metod± jest kojarzenie wielu technik i wielokierunkowe oddzia³ywanie na osobowo¶æ pacjenta. Z uwagi na dominacjê dwóch technik terapeutycznych, opartych przede wszystkim na s³owie i muzyce, nasze dzia³ania w sanatoriach ko³obrzeskich nazwano l o g o m u z y k o t e r a p i ±.
W naszej praktyce muzyka dostarcza³a bod¼ców rytmicznych do dzia³añ ruchowych, pomaga³a nawi±zaæ kontakt z chorymi, którzy s³abo reaguj± na bod¼ce s³owne lub nie chc± rozmawiaæ. "Logos" - s³owo, sens - by³o form± odtwarzania aktualnych wydarzeñ z ¿ycia grupy czyli projekcj± sprzyjaj±ca odreagowaniu. Pacjenci mogli siê "wygadaæ", "wyp³akaæ" ze swoich dawnych i obecnych zmartwieñ i trudno¶ci. Zdarza³o siê, ¿e to wystarczy³o dla odczucia ulgi, i nie by³o wówczas potrzeby ¿adnej interpretacji, poleceñ lub wskazówek terapeuty.
(...)


Cytuj


Muzykoterapia prowadzona przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



Odrêbn±, zas³uguj±c± na uwagê, technik± terapeutyczn± jest m u z y k o d r a m a - wykonywanie dzia³añ scenicznych przy wsparciu muzycznym lub wykonywanie dzia³añ muzycznych z uwzglêdnieniem dzia³añ interpersonalnych. Technika ta jest oparta na psychodramie, pantomimie i grach terapeutycznych.

W zale¿no¶ci od kategorii wiekowej pacjentów, proponowano ró¿ne rodzaje aktywno¶ci muzyczno-dramatycznej:

1.Instrumentalne dialogi - gra na instrumentarium Orffa - u³atwia diagnozowanie stanów emocjonalnych, dra¿liwo¶ci, dominacji
2.Improwizacje - ujawnianie zahamowania, bierno¶ci lub agresywno¶ci,
3.Muzykowanie integracyjne - wykonywanie prostych uk³adów rytmicznych ¶piewanie piosenek, logorytmika
4.Improwizacje na zadany temat - malarstwo d¼wiêkowe jako technika relaksacyjno-kontemplacyjna. Pomaga okre¶liæ cudze prze¿ycia na zasadzie empatii (uczuciowego uto¿samiania siê )
5.Marsze fabularne, biegi, podskoki (spacer pod wiatr, nad przepa¶ci±, na k³adce, do pracy, po kamieniach przez potok)
6.Pantomimiczne wyra¿anie zadanych tematów, np. zakazany owoc, moja matka, zwierciad³o
7.Psychodrama (monolog, moje marzenia, przedstawienie samego siebie, dublowanie roli)


Cytuj


Muzykoterapia prowadzona przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



W trakcie spotkañ terapeutycznych korzystano tak¿e z mo¿liwo¶ci samoczynnego oddzia³ywania utworu muzycznego na psychikê pacjenta. S³uchano wiêc utworów redukuj±cych zmêczenie, ¿ywych, pogodnych, mobilizuj±cych emocjonalne i intelektualnie.


Cytuj


Muzykoterapia prowadzona przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu.



Skuteczno¶æ terapeutyczna logomuzykoterapii

"Cz³owiek jest zwierciad³em warto¶ciuj±cym - powiada R.May (1973, s.83) - bytem, który interpretuje swoje ¿ycie i swój ¶wiat w terminach symboli i znaczeñ oraz identyfikuje siê ze swoim istnieniem jako ja¼ni±". Mo¿na powiedzieæ wiêc, ¿e od warto¶ci, ich hierarchizacji i wzajemnych relacji, zgodno¶ci lub niezgodno¶ci, spójno¶ci lub jej braku - zale¿y dobre albo z³e funkcjonowanie jednostki, a wiêc jego zdrowie psychiczne lub jego brak.

Badacze wi±¿±cy zagadnienia zdrowia psychicznego z problematyk± warto¶ci, z regu³y uwa¿aj±, ¿e system warto¶ci mo¿e siê zmieniaæ pod wp³ywem ró¿nych oddzia³ywañ, np. pod wp³ywem psychoterapii. M.Rokeach (1968, s.168) stwierdza, ¿e ju¿ u¶wiadomienie cz³owiekowi sprzeczno¶ci miêdzy warto¶ciami b±d¼ sprzeczno¶ci w systemach warto¶ci - postawy, czego mo¿na dokonaæ w psychoterapii, prowadzi do stosunkowo ³atwych korekt, a co za tym idzie do zmiany zachowañ.
Omawiane techniki i rozwi±zania terapeutyczne maj± znaczenie pog³êbionej diagnozy oraz interpretacji trudno¶ci pacjentów. Dostarczaj±c mo¿liwo¶ci emocjonalnego prze¿ycia wyprzedzaj± one rozmaite intelektualne os±dy czy ustalenia, prowadz±c pacjenta do ca³o¶ciowego spojrzenia na swoje trudno¶ci i ich przyczyny, tzn. do uzyskania wgl±du. Dziêki uczestnictwu w  l o g o m u z y k o t e r a p i i role ¿yciowe dla pacjenta staj± siê czym¶ uchwytnym, co pozwala mu nimi swobodnie manipulowaæ. Ju¿ samo u¶wiadomienie sobie, ¿e jest to mo¿liwe, zmniejsza lêk i zachêca do aktywnej i twórczej postawy wobec ¿ycia, staje siê ¼ród³em nadziei.


Cytuj


Muzykoterapia prowadzona przez W³adys³awa Pitaka  w sanatorium Posejdon w Ko³obrzegu.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@



W³asne obserwacje i doniesienia z pi¶miennictwa sk³oni³y nas do przyjêcia tezy, ¿e pacjenci w stanie relaksu s± bardziej podatni na psychoterapiê. £atwiej osi±gaj± wgl±d, szybciej przyjmuj± rzeczow±, ¿yczliw± perswazjê i s± zdolni zmieniæ nawet utrwalone, wadliwe sposoby reagowania na ró¿ne bod¼ce ¶rodowiskowe i sytuacje ¿yciowe.
Generalnym zatem warunkiem doj¶cia do zdolno¶ci sterowania sob± (tak¿e w sensie psychosomatycznym) jest nauczenie siê relaksu i treningu autogennego. Ta umiejêtno¶æ likwiduje niepokój i lêk, przywraca spokój i odprê¿enie, a w dalszej konsekwencji budzi aktywno¶æ i okazje do osi±gniêæ, a tak¿e satysfakcji z twórczego dzia³ania - umiejêtno¶ci rozwi±zywania w³asnych problemów ¿yciowych.


mgr W³adys³aw Pitak - dyplomowany logopeda i muzykoterapeuta

PS.
Osoby zainteresowane bibliografi± i materia³ami terapeutycznymi dot. powy¿szego tematu proszone s± o kontakt:
tel: (94) 340-60-06
lub e-mail: logos@logos.pomorze.pl

Zapisane
Gutek
Administrator
U¿ytkownik
*****
Wiadomo¶ci: 84


« Odpowiedz #10 : Wrzesieñ 03, 2010, 20:11:04 »

[size=16]Polskie kresy na p³ytach dvd[/size]

@@@

film pt: "Wilno z okna na Szkaplernej" pokazuje wêdrówkê rodowitej wilnianki, która po ¶mierci ojca, jako kilkuletnie dziecko, w 1954 z matk± wyjecha³a na Ziemie Zachodnie.
 
Po ponad 50 latach wróci³a do Wilna i razem ze stryjecznym bratem zaczê³a  szukaæ ¶ladów m³odo¶ci jej rodziców i krewnych oraz swojego dzieciñstwa.
 
Tak jak mia³a szczê¶cie odkryæ, ¿e jej stryj nie zgin±³ w bombardowaniu Baranowicz w czasie wojny, a po jej zakoñczeniu o¿eni³ siê i wyjecha³ w 1945 r. do Polski, tak - dziêki pomocy rektora ko¶cio³a NMP Na Piaskach w Wilnie - odnalaz³a groby ojca i brata oraz dom na ul. Szkaplernej, w którym mieszka³a jako dziecko.
 
Film, nagrany w nowoczesnym formacie ekranowym (16:9), pokazuje wêdrówkê  po cmentarzach,  starych uliczkach i zau³kach Wilna, fragmenty liturgii w Ko¶cio³ach i cerkwiach, a przede wszystkim w ko¶ciele franciszkañskim i kaplicy Matki Boskiej Ostrobramskiej.





[size=18]Szczegó³owe informacje i zamówienia:

sokal2@wp.pl
tel.660-332-172
[/size]



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Film DVD dla Ciebie

[size=18]Na filmie dvd (28 minut w formacie ekranowym 16:9)
niesamowita  historia  ludzi i  cudownego obrazu
Matki Boskiej £askawej z Tartakowa k/Sokala w woj. Lwowskim



kilka fotek z tego filmu na stronie:
www.rodowy.pl/lukawiec
[/size]


[size=18]Zamówienia proszê sk³adaæ pod adresem:

sokal2@wp.pl

lub telefonicznie: 94-340-60-06
[/size]


@@@@@@@@@@@@@@@@


Cytuj
Sokal  i kresy nad Bugiem - dvd
 

 
 
[size=18]O czym jest film?
 
Przepiêkne s± wnêtrza cerkwi obrz±dku grecko-katolickiego, m.in. ¶w. Piotra i Paw³a oraz ¶w. Miko³aja, w której B.Chmielnicki bra³ ¶lub.
 
Sporo miejsca zajmuje pobyt w ruinach pa³acu Potockich i czynnym ju¿ od 2004 r. ko¶ciele rzymsko-katolickim i cerkwi w Tartakowie.
 
W maju 2007 r.  odby³a siê w tym ko¶ciele Msza ¶w. w dwóch jêzykach: polskim i ukraiñskim. Normalnie raz w tygodniu przyje¿d¿a ksi±dz z Czerwonogradu (dawniejszy Krystynopol) i odprawia nabo¿eñstwa w jêzyku ukraiñskim.
 
Na pewno du¿e wra¿enie zrobi± ujêcia klasztoru Bernardynów (obecnie znajduje siê w nim ciê¿kie wiêzienie) oraz piêkne widoki starego miasta i cmentarza w Sokalu. Wszystko jest uzupe³nione rozmowami z mieszkañcami sokalszczyzny w jêzyku polskim i ukraiñskim. [/size]


Fragmenty filmu mo¿na obejrzeæ po klikniêciu na linki:

[size=18]Sokal k/Lwowa - intro do filmu:
http://rodowy.pl/video/sokal_intro.WMV
 
 Sokal k/Lwowa -cerkiew pw. ¶w.Piotra i Paw³a:
http://rodowy.pl/video/cerkiew_pp.WMV
 
 Zabu¿e k/Sokala - cerkiew pw. ¶w. Micha³a Archanio³a:
http://rodowy.pl/video/cerkiew_zab.WMV
 
Czas trwania filmu = 70:00 minut
 
Informacje i zamówienia:
 
sokal2@wp.pl
tel.660-332-172[/size]




Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

companions watahapolnocnejciszy gangem gramax virtual-life